Website voor Ondernemersfonds Wageningen

20 oktober 2010 -  

website sowStichting Ondernemersfonds Wageningen (SOW) vroeg Brody een website te ontwikkelen om het winkelen in Wageningen te promoten. Hiermee werd de basis voor citymarketing van Wageningen gelegd.

SOW is een collectief van alle bedrijven uit het centrum van Wageningen die gezamenlijk voor een levendige binnenstad zorgen.

Om een website te ontwikkelen, moet je eerst weten wat de opdrachtgever ermee wil bereiken en op welke manier hij of zij de meeste kans van slagen heeft. Na een kort marktonderzoek van de regio kwamen Brody en SOW beide tot de conclusie dat alleen winkels promoten onvoldoende trekkracht had. We moesten ons focussen op een leuk dagje uit in Wageningen. Maar waar staat Wageningen dan voor? Vandaar dat Brody zich eerst heeft gebogen over de positionering van Wageningen; de basis voor citymarketing was gelegd.*

De website was een volgende stap: concept, teksten, database vullen, vormgeving en webdesign. Bij deze twee laatste stappen heeft Brody haar Wageningse partners Voorheen de Toekomst en Webcare betrokken.

* Deze positionering was het vertrekpunt voor het citymarketingplan voor de Gemeente Wageningen in 2011 dat Brody heeft geschreven.

 

Reacties zijn gesloten.