Website Kraamzorg : onze jongste telg

10 juni 2014 -  

website Kraamzorg Plus Den HaagWij hebben iets kleins en fijns op de wereld mogen zetten: de eerste website van Kraamzorg Plus Den Haag. Petra Blom is de trotse moeder. Zij heeft Brody gevraagd haar te helpen met tekst, vormgeving, optimalisatie en bouw van haar nieuwe website. 

Kraamzorg Plus Den Haag is niet zomaar een kraamzorgorganisatie.  Petra Blom richt zich voornamelijk op expat-gezinnen in Den Haag. Hoogopgeleide gezinnen die tijdelijk in Den Haag verblijven en daar een kraamverzorgende zoeken als er een baby op komst is. Op deze groep moest haar website afgestemd worden. Haar bedrijfsnaam is slim gekozen, want op ‘kraamzorg Den Haag’ zoeken veel aanstaande ouders uit Den Haag.

Positionering

We hebben Kraamzorg Plus Den Haag gepositioneerd als een kraamzorgorganisatie die meer biedt dan standaard kraamzorg. Petra Blom is namelijk ook verpleegkundige en een academica die haar talen goed spreekt. Zij biedt kraamgezinnen naast de ‘gewone kraamzorg’ ook ondersteuning in het leren herkennen van signalen van je kindje en herkent complicaties erg snel. Zaken die in de content goed naar voren moesten komen.

Look en feel website kraamzorg

Uiteraard sluit de vormgeving aan bij de gekozen positionering. Geen roze en licht blauw, maar mediterrane, moderne kleuren. Ook het logo is door ons ontworpen. Petra heeft zelf voor de foto’s gezorgd. De website is in WordPress gebouwd, zodat ze zelf makkelijk de website kan onderhouden en niet vastzit aan een bureau of systeem. Die vrijheid gunnen we onze klanten.

Content afgestemd op Google

Bij het schrijven van de content hebben we rekening gehouden met het zoekgedrag van aanstaande ouders in Google. De Engelse en Franse tekst heeft Petra Blom er zelf ingezet. We hebben haar geleerd hoe ze die teksten vindbaar (geoptimaliseerd) moest maken. Het leuke is dat we Petra gedurende het proces hebben zien groeien in het website-gebeuren. Ze is oprecht een trotse moeder van haar website en daar zijn wij weer trots op!

Concept, teksten, optimalisatie: Marianna van den Broek (Brody)
Vormgeving logo en website: Mariëtte Boomgaard (Ocelot Ontwerp)
Bouw: Wim de Vos (Web-care)

Reacties zijn gesloten.