Website Aaltje Vincent online gegaan

5 juni 2014 -  

website Aaltje VincentAfgelopen maanden hebben we hard aan de website van Aaltje Vincent gewerkt. Vandaag was het dan zover: de nieuwe website is online gegaan. Aaltje is er erg content mee. En wij dus ook. 

Aaltje Vincent bedrijft Jobmarketing. Als eerste in Nederland wist ze het zoeken naar een nieuwe baan te koppelen aan marketing. Het lijkt een open deur – solliciteren is immers jezelf verkopen – maar je moet er maar opkomen. De laatste jaren is daar social media bij gekomen. Ze leert mensen hoe ze met inzet van vooral LinkedIn gevonden worden door recruiters. Hoe deel je je profiel in? En hoe richt je zodanig je cv in,  zodat je op gesprek mag komen? Aaltje leert het je. En met groot succes. Ze heeft inmiddels een aantal zeer succesvolle boeken op haar naam staan en geeft masterclasses en trainingen bij grote bedrijven en organisaties in Nederland. Haar laatste boek ‘Het grote sollicitatiewerkboek’ is een paar weken geleden verschenen. En nu dus haar nieuwe website aaltjevincent.nl, in WordPress gebouwd.

Aanpak website Aaltje Vincent

Als eerste stap hebben we met Aaltje bepaald wie ze met haar website wil bereiken en vooral wat, in vakjargon de conversiedoelen. En natuurlijk welke uitstraling en boodschap de website moesten hebben. De uitgangspunten helder stonden na een gesprek goed op een rijtje.

Functioneel ontwerp

Vervolgens hebben we een functioneel ontwerp gemaakt waarin de gebruiksvriendelijkheid (in vakjargon ‘de usability’) van de site voorop stond. Een heldere structuur, waarin alle functionaliteiten, waaronder veel filmpjes, van de site een plek hebben gekregen. De pagina’s zijn zo ingedeeld dat snelle beslissers bovenin en in korte blokje tekst aan de zijkant snel de informatie van hun gading vinden. Langzame beslissers, die eerst meer achtergrondinfo willen of voor een goed gevoel aanbevelingen willen lezen, scrollen meer naar beneden.

Design van de website

De ontwerpster heeft dit alles in  een design gegoten waar Aaltje zich helemaal prettig bij voelt. Zakelijk, maar betrokken en warm.  Met speciale aandacht voor de aanmelding voor haar nieuwsbrief en haar aandacht in de pers.

Het bouwen van de website

Niet onbelangrijk: het ombouwen van het functioneel ontwerp en de vormgeving naar een goed werkende website. Daaraan ging de nodige discussie en uitzoekwerk vooraf. Hoe plaatsen we de aanbevelingen? Wat vragen we aan bezoekers die een aanbeveling willen plaatsen? Hoe gaan we blogs indelen? En wat doen we met de berg aan pers-items? Wat nu binnen onze macht lag, hebben we gedaan. Aan Aaltje nog een schone taak de content van haar oude site nog verder te verfraaien.

De content en optimalisatie

De teksten heeft Aaltje zelf geschreven; wij hebben wel de homepage voor onze rekening genomen en veel pagina’s geredigeerd en van optimalisatie voorzien. Dat betekende heel wat tussenkopjes , titels, alt-teksten en discriptions plaatsen zodat via Google veel mensen Aaltje Vincent makkelijk vinden. Verder hebben we alle tekst en plaatjes in het cms-systeem van WordPress erin gezet. Een intensieve klus gezien de vele tekstjes aan de zijkant.

Het resultaat?

Wij zijn natuurlijk benieuwd hoe de bezoekers de nieuwe website ervaren. Kunnen ze er goed hun weg in vinden? Beantwoordt deze aan hun verwachtingen en behoeftes? Dat zal de komende tijd uitwijzen. Wil je hier je reactie kwijt, dan kan dat ook. Wij zullen dit dan zeker meenemen naar Aaltje Vincent toe. Zij is er vooralsnog heel content mee.

Concept, functioneel ontwerp, SEO, webredactie: Brody
Design: Karen Folkertsma
Webbouwer: Karin Bronwasser, WordPressoloog

Reacties zijn gesloten.