Nieuw vloerenmerk Arturo introduceren

19 mei 2013 -  

4fce06f0c07d3Unipro BV (dochter van het beursgenoteerde Duitse Uzin-Utz AG) verkoopt sinds 2011 coatings en trendy kunstharsvloeren onder de nieuwe merknaam Arturo Unique Flooring. Voor industrie, parkeergarages, kantoren en woonhuizen. Brody (Marianna van den Broek) heeft de marketingafdeling van Unipro tijdelijk ondersteund (najaar 2011 – voorjaar 2013) om dit merk op de Duitse markt te introduceren.

Dat hield concreet in: marketingplannen maken en uitvoeren, waaronder de website opzetten en bijhouden, productbrochures en projectreferenties schrijven, publiciteit, nieuwsbrieven, mailingacties, verkoopondersteuning en deelname aan de beurs Bau in München organiseren. Online gebeurt er nog niet zoveel in de Duitse bouwwereld.

Unipro is de producent van kunstharsvloeren (gietvloeren, coating, grint- en mortelvloeren) die levert aan applicateurs. De marktbewerking richt zich op deze groep, maar ook op architecten, interieurarchitecten en de eindgebruikers.

Bau 2013
Een grote uitdaging was het organiseren van de deelname aan Bau 2013, de grootste bouwbeurs ter wereld. Arturo is in Duitsland nog een klein en nieuw, onbekend merk in de vloerenbranche. Daar moest Bau 2013 verandering in brengen. En dat is gelukt. Arturo had in de immense stand van Uzin Utz AG (met merken als Uzin en Pallmann) de kleinste oppervlakte, maar wel de meeste bezoekers. De prachtig vormgegeven stand in combinatie met het spijkerslaan trok veel relevante bezoekers. Zoveel, dat Arturo bij alle grote concurrenten als STO Cretec, Remmers en Sika het gesprek van de dag was. Het was top.


Reacties zijn gesloten.