Mercadero zet in op online marketing

20 december 2013 -  

Logo Mercadero 2009 rgbQuinoa is bezig aan een opmars in VS en Europa. De vraag is groter dan het aanbod en dat zet het handelskanaal onder druk. Prijzen rijzen de pan uit en de kwaliteit laat soms te wensen over. Mercadero vraagt Brody mee te denken over de mogelijkheden voor online marketing voor het quinoa-handelskanaal om daarmee de samenwerking in het kanaal te bevorderen.

Mercadero begeleidt bedrijven in ontwikkelingslanden die hun foodproducten in Europa willen afzetten. Mercadero begeleidt een-op-een, promoot hun producten en geeft algemene handelsinformatie, zoals over de prijsontwikkeling van quinoa. Quinoa is een graansoort uit Latijns-Amerika dat hier steeds populairder wordt. Zo populair dat er meer vraag is dan aanbod. Dit veroorzaakt spanningen binnen het handelskanaal. Mercadero wil hierin graag de olie van de machine vormen en vraagt Brody mee te denken hoe online marketing hieraan kan bijdragen.

Online marketing staat niet op zichzelf. Het gaat verder dan alleen een community ontwikkelen of een facebookpagina. Het gaat erom hoe je waarde kunt toevoegen. In dit geval aan het quinoa-handelskanaal, aan de handelspartners. En dat start bij jezelf. Mercadero is een autoriteit op het vlak van kennis en mensen samenbrengen. Deze autoriteit zul je moeten uitdragen en daar kan online heel veel aan bijdragen. Een samenstel waaraan Mercadero de komende tijd gaat werken.

Brody stond ook aan de wieg van de eerste marketingstappen van Mercadero: positionering van het bedrijf, vertaald in huisstijl en boodschap.

Reacties zijn gesloten.