Ambities ondernemers centraal in online campagnes Energiecentrum MKB

7 juli 2011 -  

ENE10-1016 A5 drieluik Gemeente_los1Na voorgaande succesvolle online campagnes richtte Energiecentrum MKB zich in 2011 op de ambities van ondernemers om energie te besparen. Dit natuurlijk weer vooral online, via de website en social media. Wederom een mooie online marketing uitdaging voor Brody.

Marianna van den Broek (Brody) coördineerde als interim communicatiemanager online van 2009 tot voorjaar 2011 diverse mediacampagnes met een effectieve mix van online en offline  (social media, advertising in vakbladen, affiliate marketing (banners),  advertorials in e-nieuwsbrieven, radiocommercials, pr, informatiefolders en brochures). Met natuurlijk de website als centraal punt waarop de conversies plaatsvonden: afspraken maken voor energieonderzoeken en het doen van een online scans om je besparingspotentieel in beeld te krijgen.  Veel bedacht, geschreven en geregeld. Hieronder de laatste multichannel campagne van 2010. Bekijk ook de multichannel campagnes in 2009 en multichannel campagnes 2010 met inzet van de echte broer van Guus Hiddink.

Campagne 2011: Energiebesparing voor elk ambitieniveau
2011 stond in het teken van de ambities van ondernemers. Ambities bepalen hoe hoog je de lat legt wat energiebesparing en duurzaam ondernemen betreffen. Gemeenten en provincies deden mee en ook tal van ambitieuze ambassadeur-ondernemers. De website, e-nieuwsbrieven, tweets, posts, artikelen via brancheorganisaties, flyers en informatieboekjes vonden hun weg. De ambities waren hoog, de naamsbekendheid steeg zienderogen na de succesvolle inzet van online marketing in de afgelopen jaren… alleen de val van het kabinet trok Energiecentrum MKB mee. Helaas einde oefening voor Energiecentrum MKB. 

Energiecentrum MKB, de ondernemersclub voor energiebesparing, gaf handen en voeten aan het Duurzaamheidsakkoord dat de overheid met het Nederlandse bedrijfsleven (MKB) had afgesloten.* Dit deed ze met meer dan 60 brancheorganisaties, (waaronder Horeca Nederland, Mitex en de Metaalunie), Essent, Oxxio, provincies, gemeenten en vastgoedpartijen.

In 2016 heeft de Koninklijke Metaalunie de website www.energiecentrum.nl weer nieuw leven ingeblazen voor de maakindustrie. De informatie is geactualiseerd. Een klein deel van wat was, is nu gelukkig voor bruikbaar voor ondernemers. 

Folder Energiecentrum MKB voor ondernemers

 

*Inmiddels is deze ambitie overgenomen door MKB Nederland; Energiecentrum MKB heeft door perikelen in politiek Den Haag helaas de deuren in het voorjaar van 2011 moeten sluiten. 

Reacties zijn gesloten.