Energiecentrum zet broer Guus Hiddink in voor online campagnes

16 juni 2011 -  

Hiddink Kom op jongens _ 150x150Energiecentrum MKB, de ondernemersclub voor energiebesparing, wilde meer ondernemers bereiken. Daarvoor heeft Brody in 2010 een brede campagne gecoördineerd, waarin de echte broer van Guus Hiddink optrad als energiecoach.

Energiecentrum MKB had de grote ambitie om mkb-ondernemers te stimuleren tot jaarlijks 2% energiebesparing*. In samenwerking met onder meer ruim 60 brancheorganisaties, Essent en Oxxio gaf Energiecentrum MKB zo uitvoering aan het Duurzaamheidakkoord dat de overheid met het Nederlandse bedrijfsleven (mkb) had afgesloten. Om zoveel mogelijk ondernemers te bereiken en te activeren zette de stichting vooral online marketing in, met een conversiegerichte website. 

Marianna van den Broek (Brody) versterkte van 2009 tot voorjaar 2011 als interim communicatiemanager de communicatieafdeling van Energiecentrum MKB. Zij heeft in die tijd Energiecentrum MKB, samen met haar collega’s, beter op de kaart gezet met diverse mediacampagnes (online, social media, online/offline advertising, advertorials in e-nieuwsbrieven, radio, pr), informatiefolders, brochures en de website. Veel bedacht, geschreven en gecoördineerd. In 2009 zagen de eerste multichannel campagnes het licht rond het thema ‘Stop het lekken van kostbare energie’ . In 2010 kwam hierop een vervolg met een brede multichannel campagnes waarvoor de broer van Guus Hiddink werd ingeschakeld. In 2011 waren de laatste multichannel campagnes.

Campagne 2010: Energiecoach Willem Hiddink coacht op resultaat!
In 2010 startte een integrale campagne van online, radio, advertenties en heel veel pr. De branches deden actief mee. Voor deze campagne werd Willem, de echte broer van Guus Hidding, als energiecoach ingezet. Willem was energieadviseur en ondersteunde het doel van de campagne van harte. De website nam een centrale rol in; we gingen bloggen, twitteren en hebben een discussiegroep op LinkedIn opgezet (was vrij nieuw in 2010!). Ondertussen waren er radiospotjes te horen en verschenen er veel artikelen en weer praktische informatieboekjes en online tools op de website. De resultaten waren goed.

De campagne was een creatie van Doorrood Persuasive Agency. Voor de pr werden we bijgestaan door Van Hulzen. En voor het corporate gezicht was vormgeefbureau De Vormgevers verantwoordelijk: boekjes, brochures, actielogo Stop etcetera. De website werd opnieuw opgezet door Van der Let & Partners. Brody heeft met Doorrood het concept bedacht en de teksten verzorgd van alle uitingen. En natuurlijk de coördinatie gedaan: plannen maken, budgetteren, bureaus aansturen, meten, optimaliseren en genieten van de resultaten, samen met het team. 

Beluister een van de vier radiocommercials over besparing op koeling:

Informatieboekje besparing Perslucht door Brody geschrevenbrochure produktkoeling EC 2010Boekje_verlichting_low_res_2e_druk_2010Factsheet Energiecentrum 2010

*Inmiddels is deze ambitie overgenomen door MKB Nederland; Energiecentrum MKB heeft door perikelen in Den Haag helaas de deuren in het voorjaar van 2011 moeten sluiten. De Metaalunie heeft de website van energiecentrum.nl  in 2016 weer in afgeslankte vorm online staan. 

Reacties zijn gesloten.