Energiecentrum MKB start met online marketing

15 juni 2011 -  

affiliate banner persluchtEnergiecentrum MKB had Brody in de arm genomen om tijdelijk de communicatieafdeling te komen versterken. Energiecentrum MKB stond voor een grote uitdaging om ondernemers te stimuleren tot energiebesparing. Dit door vooral online, via de website en social media.  Een mooie online marketing-uitdaging.

Energiecentrum MKB, de ondernemersclub voor energiebesparing, gaf handen en voeten aan het Duurzaamheidsakkoord dat de overheid met het Nederlandse bedrijfsleven (MKB) had afgesloten, met als doel 20% energiebesparing in 2020.*  Dit deed ze met meer dan 60 brancheorganisaties (waaronder Horeca Nederland en de Metaalunie), Essent, Oxxio, provincies, gemeenten en vastgoedpartijen.

Brody (Marianna van den Broek) heeft van voorjaar 2009 tot voorjaar 2011 Energiecentrum MKB mogen helpen met het vergroten van zijn bereik. Daarvoor heeft Marianna diverse mediacampagnes (online, social media, online/offline advertising, advertorials in e-nieuwsbrieven, radio, pr) gecoördineerd en informatiefolders, brochures en de webteksten geschreven . Veel bedacht, geschreven en gecoördineerd. Hieronder de campagne van 2009. Bekijk ook de daaropvolgende online campagnes in 2010 en de – helaas – laatste online campagnes 2011.

2009: Stop het weglekken van kostbare energie
De eerste campagne ‘Stop het weglekken van kostbare energie’ van TL-licht, perslucht, koeling en airco liep in 2009. Hiervoor werden de website, affiliate banners, advertorials in e-nieuwsbrieven van vak’bladen’ (Reed Business),  e-nieuwsbrieven naar ondernemers en advertenties in De Zaak en in de kranten van Kamer van Koophandel ingezet.  Ook werden de eerste informatieboekjes en online-tools ontwikkeld om concreet aan de slag te kunnen.


Corporate brochure Energiecentrum MKB door Brody vervaardigdInformatieboekje besparing Perslucht door Brody geschreven

 

 

 

 

*Inmiddels is deze ambitie overgenomen door MKB Nederland; Energiecentrum MKB heeft door bezuinigingen bij de overheid helaas de deuren in het voorjaar van 2011 moeten sluiten. Koninklijke Metaalunie heeft in 2016 de website in afgeslankte vorm voor de maakindustrie weer online gezet. 

Reacties zijn gesloten.